Jag ställde klockan fel

När klockan ringde för första gången i morse, snoozade jag den bara. När jag vaknade nästa gång var det en kvart kvar tills jag skulle gå till bussen. Jag flög upp ur sängen, sminkade mig i princip samtidigt som jag klädde på mig, slängde ner frukosten i väskan och sprang till bussen. När jag väl sitter på bussen pustar jag ut. Går fridfullt till skolan eftersom jag faktiskt har all tid i världen. Jag tänkter nästan att det här morgonen är för bra för att vara sann... När jag kommer till skolan visar det sig att jag hade rätt. Jag slänger en blick på skolans stora klockan och blir chockad. Klockan är bara 9, fast jag trott hela morgonen att jag skyndat mig för att vara framme i skolan klockan 10! Mitt humör sjunker till botten och jag blir arg för att jag kunde sovit en timme längre. Det visar sig sedan att jag inte alls kommit en timme tidigare utan att vi började 09.20. Mitt humör gick genast upp i topp igen!

Slutsatsen av detta - Bra morgon punkt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback